Як Renault за допомогою хетчбека влаштував соціальну революцію

Рівне 60 років тому з’явився перший автомобіль із найпопулярнішим на сьогодні типом кузова – хетчбек Renault 4L. Він поєднав у собі переваги седана, фургона та універсала.

Зараз прийнято лаяти маркетологів, ставлячи їм у провину схожість автомобілів різних брендів. Але рівно 60 років тому саме ринкові стратегії породили не просто успішну в комерційному плані модель, а й справжню галузеву революцію. Цьому на вигляд малопримітному автомобільчику з простеньким індексом 4L (фр. вимовляється «катрель») потрібно було увійти в історію завдяки одній-єдиній своїй особливості. Сьогодні вона навряд чи когось здивує, але тоді справила революцію – 4L став першим хетчбеком.

З двооб’ємним кузовом hatchback (з анг. «люк ззаду»), з плоскою підлогою, з п’ятими дверима та похилою задньою стійкою «катрель» був одночасно седаном, фургоном та універсалом, тобто максимально функціональним. Завдяки додатковим дверям і максимально заниженому порогу в нього легко було вантажити важкі та негабаритні предмети: тюки з соломою, бідони з молоком, саджанці та розсаду, шезлонги тощо.