Перший тест-драйв Hyundai Staria

Почнемо з тримісного фургону Staria — кілька несподіваної відповіді Hyundai на ривок калузьких вагончиків серії К0, а саме їх комерційних виконань Peugeot Expert, Citroen Jumpy і Opel Vivaro. У 2021 році вони розійшлися загальним тиражем у 3093 штуки, проте у представництві Hyundai нам повідомили, що планів на фургон Staria вони не ставлять. Поза всяким сумнівом, у цій заяві є частка лукавства, тому що саме Hyundai як жодне інше представництво у своїй роботі з дилерами віртуозно використовує прийом управдома Варвари Сергіївни Плющ із «Діамантової руки»: «якщо не братимуть — відключимо газ».

У цьому сенсі немає сумнівів, що дилери забезпечать стійкий збут фургонів Staria, хоч би якими недоречними штамповані колеса і три європалети на «космічному човні» — саме в цьому образі корейські маркетологи намагаються піднести споживачам свій новий вагончик Staria. До речі, базова ціна фургона видається дуже привабливою – від 2 149 000 рублів за виконання з 6-МКП та дизелем (бензин для цієї версії не передбачений). Відсутність повного приводу на комерційному фургоні в представництві Hyundai пояснюють його низьким попитом, і в цьому сенсі менеджмент прав: у французьких комерційних фургонів К0, продаж яких і став головним аргументом для штаб-квартири на відмашку запуску, на 4WD припадає менше чотирьох відсотків продажів (правда , для неї не передбачено “автомат”). Залишається додати, що фургон Staria очікується у дилерів у проміжку із середини весни до середини літа. Ця версія вже сертифікована за «вантажною» категорією N1.

Пасажирські виконання Staria категорії М1 надійшли до дилерів ще в грудні 2021 року в кількості 65 штук, проте на момент підготовки матеріалу представництво повідомило нам лише ціни на дизельну версію в базовій комплектації Family (вісім місць) – 2 999 000 рублів, і на семимісцеву бензинову версію Premium – 4 049 000 рублів. Безумовно, за грудневими відвантаженнями жодних висновків робити не слід, проте ціна — спочатку висока через імпорт моделі — ще й непередбачувано зростатиме через «зовнішні» фактори

Отже, мотор на Staria, на відміну від H1, розташований не вздовж, а впоперек, базовий привід — передній, а не задній, ключові габарити і внутрішні розміри змінилися несуттєво, скажімо, база збільшилася лише на 73 мм — до 3273 мм. . З дизельним двигуном пропонується і повний привід – електронно-керована муфта, в якій стиск фрикційних дисків забезпечує електродвигун, нагнітаючи робочу рідину. Така сама конструкція від Magna встановлена ​​і на інших середньо- і повнорозмірних корейських кросоверах. У більшості режимів муфта розімкнена, проте навіть при русі сухою рівною дорогою електроніка реагує на поворот керма і дає команду на нагнітання рідини. Поза всяким сумнівом, це збільшує стійкість такої великої та важкої машини. Є й кнопка примусового блокування фрикціону – ця функція працює до 60 км/год, а потім муфта переходить до своїх стандартних алгоритмів. Інших механізмів ручного управління системою повного приводу не передбачено, за винятком, що спрацьовування муфти змінюється при виборі режиму руху кнопкою Mode.

Одним із ключових маркерів наступності став приладовий щиток з його типовим набором кольорових обгорток, що відповідають режимам руху: Eco, Normal, Sport. Це оформлення щитка ми знаємо за всіма сучасними моделями Hyundai. У повороті (у разі використання покажчика) на циферблат виводиться зображення з камери. Тим часом у такому «ошатному» вигляді з діагоналлю в 10,25 дюйма він доступний лише в двох найдорожчих комплектаціях High-Tech і Premium, іншим доведеться задовольнятися кольоровим екраном діагоналлю лише в 4,2 дюйма. Само собою, Staria сконструйована на тій же силовій “візку”, що і Kia Carnival, за винятком тих елементів, що відповідають за розмір колісної бази, яка у Carnival коротша майже на 20 см. Різні на моделях і дизелі: в моторному відсіку Staria встановлений агрегат з чавунним блоком D4HB -5 – Той самий, що і під капотом Palisade. Різниця полягає в налаштуваннях: на Staria мотор видає на 10 Нм менше тяги (430 Нм), зате при ранніх оборотах – від 1500 до 2500 проти 1750-2750. За рахунок цього трохи скоротилася й потужність. У процесі нашого нетривалого тест-драйву, який проходив по серпантинах поблизу Адлера, виявилося, що ця зміна – як не можна до речі, все-таки Staria сама по собі важча Палісада на два-чотири центнери, а крім того, і розрахована швидше на експлуатацію під повним завантаженням.